Participació a Matelec Industry 2016
Del 25 al 28 d’Octubre vam participar a la nova edició de Matelec Industry 2016, al recinte firal IFEMA de Madrid.
Es van exposar diferents solucions industrials per operacions automatitzades de dosificació de fluids:
- Capçal de dosificació volumètrica Dos P de Scheugenpflug, dissenyat i optimitzat per poder aplicar materials termo conductors, mono components o bicomponents, altament viscosos i abrasius, combinant velocitat i precisió.
- Cèl·lula de treball compacta i autònoma desenvolupada per automatitzar aplicacions de dosificació en condicions atmosfèriques amb una amplia gamma de materials (disposició de punts, línies, encapsulat de components electrònics, etc.). La unitat disposa d’un sistema de 3 eixos de gran precisió, motors pas a pas, capçal de dosificació, i una unitat de control amb una intuïtiva pantalla tàctil, que comunica amb la unitat d’alimentació del material i gestiona el capçal de dosificació i el sistema d’eixos. Tota la informació relacionada amb els diferents programes de dosificació es programa directament i emmagatzema en la pròpia unitat.
- Unitat A310 per a la homogeneïtzació i alimentació de resines al capçal de dosificació. Està formada per un sistema de dipòsits en els que es pot aplicar buit, controlar la temperatura, agitar i recircular el material durant tot el procés de treball per evitar la sedimentació de càrregues i eliminar les bombolles d’aire que pugui contenir accelerant la seva desgasificació.
- Unitat de Plasma atmosfèric MCP com a procés de pre-tractament per a la neteja i activació de superfícies. Procés que permet incrementar la tensió superficial i proporcionar les condicions òptimes per garantir una bona adherència entre la superfície i el material de dosificació.
- Dispositius de microdosificació per pressió temps –AD2200C– o per desplaçament positiu –Rollmatic DG-.
- Varietat de vàlvules d’agulla, de diafragma i d’eix per aplicacions de fluids de més o menys viscositat com greixos, resines, pasta de soldar, tintes, etc.
Cada aplicació requereix d’un material amb unes determinades característiques tècniques, així com de l’acompliment d’unes especificacions a nivell de temps de cicle i volums de producció. Com es comporta el material? Quines alternatives en sistemes de dosificació es poden plantejar? Quina és la configuració més apropiada? Quin temps de cicle es pot assolir?
Donem resposta a totes aquestes qüestions!
